Ahad, 14 Jun 2009

Golden Dragon Mango...

Aku & ST aku memang suke berjalan2.mkn2 angin sekitar p.gudang & JB.kalo dh xde idea nk g mane,mesti destinasi kami...Tesco Sri Alam..sambil beli2 tingkap (window shopping)bleh cuci2 mate..crite ari ni plak,bukannye pasal Tesco,tp pasal buah yg aku rembat brbayar kt tesco ni..mase beli aku xtau pn ape name buah ni yg sebenarnye(ikut dlm IC).yg aku tau,ini buah mangga.bile dh smpi rmh,barulh tgk namenye ape kt tag harga tu..itulh namenye,Golden Dragon Mango..beso mangga ni.sebiji yg aku beli ni beratnye 1kg, RM6.00 tuu..sebiji je.. rasenye... mmmm...nyam2,memang wallah.sedap.berbaloi beli...meh tgk mcmne besonye..


inilah rupenye buah itu...nmpk mcm biase je?...haaa...tgk gmbr bawah plak...


hehe,bandingkan buah itu ngan tangan aku 2,amcm,beso kan...


tengoklh 2 isinye.aku potong separuh je pn dh penuh sepinggan...

Subhanallah,maha suci Allah yg menjadikan segala yg ade dilangit & bumi utk kita nikmati & syukuri...belajarlah utk menghargai & mensyukuri ape yg kita ade sekarang drpd mengharapkn sesuatu yg belum pasti...Firman Allah,andainya kamu bersyukur, akan Aku tambahkn nikmatKu pada kamu,tapi sekiranya kamu kufur (xbersyukur)sesungguhnye azab Ku amatlah pedih...wallahua'lam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails