Sabtu, 16 Mei 2009

Hari Guru...

Hari guru datang lg...16 Mei setiap tahun hari utk Cikgu2 kite smue..agak2 korang kn ade x orang yg xde cikgu?mestilh org yg xsekolah ye x?tp,bg aku,samada org 2 sekolah ke x,die mesti ade cikgu.iye lh kn,mak ayah kite kt rmh 2 pn merangkap cikgu gak.lg beso dr guru beso..hehe..
Utk smue cikgu2 seMalaysia...SELAMAT HARI GURU...dengan izin Allah,kalian berjaya membentuk insan yg berguna & berjaya dlm hidup.xde sorg guru pn yg nk tengok anak2 muridnye gagal & jd org yg xbergune..sape setuju angkat tangan...
aku pn pernah jd cikgu kejap.GSTT kt Sek. Keb. Bandar Tun Razak, Pahang.mase hari guru,xmuat bakul motor aku nk bawa balik hadiah..syoknye time 2.tp,2 cite thn 2003.dh 6 thn dh berlalu.yg lg bestnye,sampai skrg masih ade lg sekumpulan bekas anak2 murid aku yg masih dtg rmh mak aku tiap x hari raye.diorg masih lg panggil aku cikgu.terharu tau...isk isk isk..
itulh die orgnye yg digelar cikgu,guru,teacher,sir,ustaz,ustazah...terima kasih utk kalian semua.semoga usaha kalian sentiasa diberkati & hidup kalian diredhai Allah di dunia & akhirat...AMIN...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails