Isnin, 11 Mei 2009

Bunge lagi..

Hari ni aku nk kongsi sejenis lg bunge yg tumbuh mekar di tamanku itu..aku impot dr rmh mak mertue aku kt tenggaroh nu..mule2 aku ambik,pokok ni cume ade daun je.sekali lg aku ngan suami tercinta terkejut tengok pokok ni berbunge rupenye...nk tengok rupenye...jom kite layan...

daunnye lebar2..xsangke bleh kluar dahan panjang,pas2 ade plak bunge putih kt hujungnye..

putik yg belum kembang...

beberape hari selepas itu...putik dh kembang...

inilah die rupenye pokok ni..cantik kan..besarnye kuase Allah.Subhanallah...

kt sini aku nk bgtau kt korang.ari 2 time aku balik kmpg,aku tanye mak aku ape name pokok bunge yg ijo putih dlm n3 aku yg sblum ni.mak aku bg tau,namenye ialah...pokok SEPULIH..

pokok yg ni pn aku xtau namenye ape.oleh sbb die lawo,aku jage je lh..tp,baru2 ni,daunnye dh selamat jd santapan cik siput.2lh masalah aku ngan taman aku ni.siput banyak sangat..mcmne nk elakkan siput makan daun pokok2 kite yek.?ade sape2 tau,tulun bgtau k...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails