Sabtu, 1 Ogos 2009

Aku Kini Seorang Guru...

Assalamualaikum...lame xbersue kan..manelh aku ni pergi ye x?dh lame aku nk kongsi crite ni ngan korang smue..mcmne nk mule yek..mmmm...oklah. mulakan dengan Bismillahir Rahmanir Rahim..selepas aku menamatkan zaman bujang (bernikah)pd 2006,aku juga telah menamatkan alam pekerjaan demi hijrah yg aku anggap paling besar dlm hidup aku, iaitu menjadi isteri kepada ST aku.keputusan yg aku buat tanpa paksaan dari sesiapa,malah ramai yg terkilan dgn keputusan aku utk berhenti kerja,termasuklh mak aku...namun aku kuatkn hati,bulatkn tekat kerana aku yakin bahawa setiap yg berlaku,pasti ada hikmahnya...
Kini setelah hampir 3 tahun menjawat jawatan Suri Rumah Tangga Sepenuh Masa,berbekalkan sedikit pengetahuan & pengalaman,aku telah diterima utk menjadi seorang Guru Kafa Negeri Johor..tarikh 16/07/07,aku telah melapor diri utk jawatan itu.aku ditempatkan utk mengajar di Sek. Agama Taman Kota Masai.dekat je ngan rmh aku.alhamdulillah,memang aku harap sangat dpt ngajo kt sekolah 2..
Make,aku pn mulakan tugas baru aku pd 20/07/07.ngajo pagi dr jam 7.15-10.15..3 jam je.murid darjah 1&2,adalah anak2 express aku..ramai.darjah 1,46 org.darjah 2,49 org..mcm xcaye je kn.tibe2 je ade ramai anak..hehe..Asma?terpaksalah aku anto Asma kerumah penjaga.sian gak kt die.pagi2 dh kene bangun.kene tinggal kt rmh org plak 2.mule2 die nangis gak,tp,sekejap je.penjaga die dh ade skill jaga budak kecik..hehe..demi tugas baru aku ni,aku berkorban sdikit mase & perasaan aku..
Aku amat bersyukur ngan ST aku yg dgn redha mengizinkn aku bekerja semula.dr aku mule2 pos borang permohonan,anto aku g temuduga,g lapor diri sampailh mase aku g kursus,ST aku banyak membantu & memberi aku kekuatan utk meneruskan pilihan aku ni.ST aku selalu pesan,anggap ini satu tanggung jawab.ajo budak2 2 betul2.buat sampai diorang faham betul2 ape yg nk diajo 2..insyaallah,itulh yg akan aku buat..Trima kasih sayang..Ana sayang abang..
Baru seminggu ngajo,aku diarahkn utk mengikuti kursus utk Guru Kafa baru..4 hari 3 mlm di Hotel Selesa Johor Bahru..nk tau lebih lanjut..next n3 ok..

1 ulasan:

  1. tahniah ye dah jadi seorang guru...tanggung jawab dah makin bertambah...

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails