Rabu, 12 Ogos 2009

Pengat Tepung Pulut Bersagu@Bubur Candil

Inilh yg dinamakan pengat tepung pulut.dulu ayah slalu wat utk buke puase.time ni plak aku asik terpandang2 je kt rmh cikgu zana ngan rmh k.anawahed 2.asik tayang bubur ni je.aku pn try & errorlh membuatnye..dulu mase ayah buat xnk tengok,asik nk kacau je.skrg,terase nk mkn sendiri,dh menggelabah cari resepi.nasib baik ade ramai chef2 berkakilebar kt MyResipi yg bleh tunjuk kt aku,cmne nk wat bubur ni.make dgn senang hatinye,aku pn mulekn dgn membancuh tepung pulutku..lepas 2 aku didihkan gule melake yg dh aku racik2 ngan daun pandan,aku pn tuang sepeket serbuk santan (xde kelape parut).dh mendidih skit,aku masukkan bancuhan tepung pulut yg dh aku gentel kecik2 & dipenyekkan kt tengah2nye 2.last sekali aku masukkan biji sagu yg dh aku rendam sekejap.kacau sampai sebati & mendidih,siap utk dihidang..senang je kan..aku wat warne putih je.xkuase aku nk ijokn ke,merahkn ke..yg penting,sedap & dh selamat di ngap..yummy yummy yummy..



close up skit..tuuu diaaa bubur candilku..utk pengetahuan semue,aku nk enterprem mangkuk aku 2.hadiah mase kawen dulu.xpernah gune pn.ini aku kluarkan khas utk aku posingkn dgn bubur candilku itu..hehe


heroin aku yg dh xsabo2 nk mkn.tp Asma 2 main2 je.xnk pn die mkn.rase skit je,pas 2 dh xnk dh..kurang makan die skrn ni.xtaulh nape..tp,alhamdulillah,die sihat2 je..oklh jom makan...

2 ulasan:

  1. baru nk tnya mangkuk lawa tu...
    budak2 bila makin besar memng kurang mkn.. sama si aiman tu..

    BalasPadam
  2. hehehe..nasib baik mangkuk xde xpired.kalo x mesti dh berkulat,berlapok & g sewaktu dgnnye..aiman pekabo?rindunyee,,,..

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails