Jumaat, 20 November 2009

Jamuan Akhir Tahun...

N3 xde gambo..maklumlh,ST aku kn g kursus kt Rompin Beach Resort..make,turn dielh plak bawak kamera 2.dulu aku tayang gambo kt Hotel Selesa.kali ni,die plak nk tayang gambo die..makenye hari ni jamuan kt kelas aku xdelh gambo..xpelh.hari2 dok ngadap budak2 2,xyah gambo2 lh kan..
meh baca kisah jamuan aku ni..aku collect RM2 dr budak2.aku plan nk wat mee goreng je.pas 2 gorengkn naget ngan sosej.cukuplh 2 kan..makenye,aku pn dgn kudrat yg ade pegilh belanje barang2.g sorang2 je..ST xde nk teman.asma je yg tolong duduk dlm troli..(upah ari rebina 2)sbb baik..bli mee kuning 10kg & bhn2 lain.pas 2 start kul 8 mlm semalam,aku blender bawang,lade kering potong2 fish cake,standby2kn ape yg patut.kt rmh ade 1 je kuali,jd aku pinjam 1 lg kuali dr mama maria yg jg asma.kul 11 aku tido..
kul 4 pg aku bangun dn mulakn operasi.tenggek kuali panaskn minyak,aku mule goreng sosej.dapo lg 1 aku tumis bawang utk goreng mee..hehe..2 jam kemudian,aku selesai goreng mee,sosej & naget.5 trip aku godak mee 2.kalau berdayung 2 aku rase dh sampai segamat 2..hehe..Alhamdulillah,Allah bg aku kekuatan utk buat sesuatu bg budak2 2..first time aku goreng banyak2 mcm 2..aku ckp ngan ST aku bleh brniaga kalo mcm ni..hehe..sesekali bleh laa.kalo hari2 xtaulh kan
siap masukkan dlm bekas,aku angkut masuk bonet & pegi sek mcm biase.bdk2 kelas aku dh tunggu je depan sek kan.bile aku panggil sorang tolong angkat masuk kelas,masing2 berebut2 nk tolong gak..biaselh bdk2 kn..faham2 jelee..mase mkn plak,dh siap aku cedukkan dlm mangkuk & baca doa same2,baru mkn..seronok aku tengok diorg mkn..siap ade yg tapao bawa balik lg..hehe.selesai bdk drjh 1,sambung bdk drjh 2 plak..pn mcm 2 gak..mak aku pernah ckp..lebih baik bg bdk2 mkn drpd bg org tue..sbbnye,bdk2 xtau nk komplen..diorg telan je xde bnyk soal ye x?kalo org tue..pn faham2 ajelh ye..
amacam?panjang x kisah aku kali ni..kalo korang xnk baca pn xpe.ini aku nk semadikn dlm blog ni agar boleh dibuat tatapan selama adenye blog ni kn..sampai ke cucu cicit kot..hehe..ok dh dhlh 2 kn..terima kasih bg yg sudi baca sampai habis..selamat bercuti kepada semua yg bercuti terutamanye mereka2 yg berkaitan ngan sekolah lh kn..moga cuti kita diisi ngan aktiviti2 yg berfaedah & diredhai Allah..ok..daaa...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails