Khamis, 12 November 2009

Jalan2 Zoo Johor...

Assalamualaikum semue..comel x saye..hehe..inilh wajah heroin aku yg terbaru, Siti Asma..hari ni asma nk ajak acik2 smue jalan2 kt zoo johor..


Kt pintu masuk..sape2 nk masuk bayaran dewase RM2, kanak2 bawah 6 thn free, kanak2 bawah 12 thn RM1..hehe promot nampak..

Asma ngan ayah kt depan sarang burung Enggang..burungnye bnyk yg sakitlh..terhencut2 jalan...

Asma ngan mama plak kt depan tasik dekat2 ngan pintu masuk..aku berkenan ngan cat kt batu botol 2.nice sgt2..yg si Asma sibuk nk tengok air..

Permainan feberet Asma.buaian..kt mane2,bile nmpk buai,mesti die tegur..bile dh dpt naik buai,payah nk ajak turun..layan ajelh..

Ni plak kt depan kandang arnab.nmpk x arnab putih kt belakang 2..bersepah2 karot die mkn.mase 2 aku nmpk 2 ekor je yg ade..siap ngan rumah lg dlm 2..

Kt depan sangkar burung ape ntah..xde tande name kt c2..

Burung putih yg cun berposing ni mcm tau je org nk amik gmbr die..ni spesis burung kakak tua ni..

Burung rajawali..ekornye panjang berwarna kuning.aku first time tgk burung ni tau..subhanallah..

2 ekor anak gajah keluar menari..lenggok ke kanan & lenggok ke kiri..hehe..ingat lg x lagu 2..xde gajah besolh kt zoo johor ni..mane agaknye gajah yg slalu teman aku mase aku kt dlm kelas kt Maahad dulu 2..

Ape name burung ni ye..lupelh.nnt aku tanye ST aku ye..cantik warne burung ni..

Sekawan burung bangau yg tengah lepak2 main air hujan..tgk air kt tasik 2..hujan rintik2 air bergelora..hehe

Orang Utan..sape yg xkenal binatang ni kan..

Ni geng die gak.tp kandang lain.egresif skit yg ni.nmpk orang je,ngejo terus.nasib baik kandangnye tinggi.kalo x mau ditariknye org yg lalu lalang..


Singa Betina yg kesepian..sian die tinggal seko2 je dlm kandang die..xbaik tau org zoo johor ni kn..

Pak Belang...ngaummm!!!!

Harimau ni die bg couple plak kan..mcm tau2 je org tgh tengok die.mcm2 aksi die tunjuk mase 2 tau..siap guling2 lg..

Sape nk naik kude?aku xtanye plak berape bayarannye sbb xnk naik kn..cute je kude 2 kan..

Ayah & Asma di fadang fasirlh..ade unta juga kt zoo ni kn..sian gak kt unta ni..mesti die rindu ngan gurun die kn..

Inilh Tapir..duk berendam je tapir ni.xdpt nk tengok belang die 2.mcm bendera negeri kelahiran aku..Pahang..hitam putih..teringat aku sign board kt Puncak Perdana Shah Alam.."Awas Tapir Melintas.."hehe...

Ni spesis kude gak ni..ape ntah name die..

Ade banyak spesis monyet..tp xsempat amik gambo sebab hari dh hujan..

ni jelh cerita jalan2 zoo Johor..lain kali kite jumpe lg ye..daaaaa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails