Selasa, 5 Januari 2010

Projek mengkayekan TNB..

Ape kene mengene TNB dgn n3 aku kali ni?haa,inilh jwpnnye..dgn keberadaan bende2 alah ni,maka akan meningkatlh ongkos utk bayaran bil letrik rmh aku..mane x kaye TNB,ye x?..hehe..xdelh.ini smue utk kemaslahatan rumahtangga..alasan..hehe..ade 2 barang baik punye yg baru bertapak kt rmh aku..Alhamdulillah,rezeki ujung tahun.make dptlh gapai brng2 ni..meh tgk gmbrnye dulu..nnt baru cite..

Inilh die barangnye..Water heater..betul ke ejaan 2?hantam sajalh..bende ni dh lame ST aku nk beli.selalu g kursus kt tmpt keje,asik bgtau xelok mandi malam,xelok mandi mlm.kalo nk mnd mlm kene mnd ngan air panas atau kene tunggu lepas kul 12 mlm,baru elok..pulak 2,ST aku slalu balik keje kul 8mlm.xkn nk tunggu smpi kul 12 baru nk mnd,ye x?.jdnye,itulh alassan yg kuat lg kukuh utk beli bende alah ni..mcm2 kedai dok servey bende ni.last2 jumpe kt UO Angsana..xmahal sgt pn..RM189..hehe..ok x?bole laaa...


Tuuu diaaa..jename Pensonic..gune bile perlu sahaja..hehe..jimatttt...


Yg ni plak Thermo Pot..bende ni permintaan ayah aku sebenarnye..tiap kali die dtg rmh aku,mst die kate..ko kene beli tmpt masak air mcm kt rmh ayah tu ngah..senang nk wat air..maklumlh,kt rmh die ade bende ni..mase 2 aku wat xtau je.iyelh kn.ayah aku pn bukan selalu dtg rmh aku ni..jauhlh katekn..tapi,lepas aku pisahkn Asma ngan susu gantungnye,aku kene bngn tiap2 mlm buat susu.tiap kali bangun,aku kene panaskn air.minta tarmos xdpt2,akhirnye,ST aku belikn pot ni.trima kasih sayangku...betul kate ayah aku kn..memang senang.tinggal tekan je,make keluarlh air panas yg mendidih..jgn lupe nk isi semula sudah.nnt,puas tekan air xkuar..naye je..hehe.ape2 pn aku slalu beringat utk sentiase berjimat dlm penggunaan letrik ni.ingat pesan org tue2,jimat membawa berkat..Insyaallah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails