Jumaat, 19 Mac 2010

Sago Santan & Gule Merah...

Salam hari Jumaat..lame gak xupdet kn..soriii..haa,menu ni mak aku yg buat mase die dtg rmh aku ari 2.permintaan kakak aku yg tgh sarat mengandung 2.(due date bulan dpn)..buat kt rmh aku,so,jd menu akulh kn..slalu tgk kt rmh org je.nk wat xde kekuatan.lepas tgk mak aku buat,rupenye xle susah mane pn kn..rendam sago,masak sekejap,tapis buang kanjinye..pas2 masak semule sekejap,trus masuk dlm acuan kesukaan..santannye plak,gune yg pekat,bg garam skit,masak sekejap.air gulenye plak,buat mcm biase je..alah mak hai,sonangnyo..pas ni bleh buat sendiri..ayah aku siap request nk mkn ngan cendol lg.cariknlh gak.nasib baik skrg ni cendol dh ade jual yg dlm peket kn.smuenye mudah & senang..silelh jamu mate ye...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails