Jumaat, 19 Mac 2010

Lemak Ceko Keli & Ayam..

Ini pn menu yg dibuat oleh mak kesayangan aku 2..hehehe.aku memang suke ambik kesempatan.dh lame nk wat,tp,biaselh aku ni kn..insan yg lemah..bile mak aku dtg je,aku apelg,trus oder ajelh ngan mak aku 2..ajak die g kedai,beli bahannye.ceko xyh susah sbb,ST aku penanam ceko yg berjaye..hehe..2 kilo ikan keli aku beli..mak aku tu bukannye mkn ikan keli.die masakkn bolehlh..bile dh xmkn keli,kenelh cari yg lain kn..nk beli tuke(ikan pari yg kecik2)xde plak.akhirnye mak aku kate,ngah,beli ayam ajelh.bako, mkn ngan lauk 2..haaa,bleh gak kn..siap2 bli barang,balik rmh,aku pn bersilatlh kt dapo ngan mak aku..ikan keli 2 aku bako atas dapo je..
Inile rupe ikan2 keli aku 2..meliuk lentuk bile dibako..


Setelah kuah lemak ceko siap dimasak,ikan2 keli td pn diceburkn ke dalam kuah 2..mgancam x?mmmm...wallahhhh...

Bagi yg xmkn ikan keli,inilh menu tgh hari 2..ayam bako ngan kuah yg same..ayam 2 aku perap dulu ngan halia,kunyit,garam,gule,sos tiram & sikit madu..bako dlm oven smpi masak..pas2,ceburkn gak dlm kuah 2..ni pn mmmmm..waalllaaahhh...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails