Selasa, 25 Ogos 2009

Berbuke Hari ke-3 : Mee Hun Sup & Popia Goreng

N3 terlewat.menu semalam xsempat nk updet.heroin aku 2lh.xleh tengok aku ngadap laptop ni langsung.ade je yg die nk suruh aku buat.xpun die suruh aku buka vedio High-5 die.dh xdapek den nk updet..xpe meh sini aku cite menu buke pose aku semalam..aku wat mee hun sup..ringkas & mudah..tumiskn 4 sekawan,bawang besar & putih yg diblend,lade sulah.pas2 masuk ayam & karot.bile ayam dh empuk,masukkan sawi,tauge & rasekn ngan garam & gule skit.last sekali,baru pecahkn telur..makan ngan sambal kicap..mmmm,wallahhh...eeerrrrkkkk....

Tengok 2,2 biji telur.sorang satu,jgn gaduh2 berebut telur..hehe

yg ni plak,popia goreng.kesnye ni sbb nk wat aku punye popia berdebu 2 lh.alang2 dh ade kulitnye,aku pun ciloklh skit utk wat popia ni.lagi 1 kesnye,ST aku slalu cite.kt kantin tmpt keje die,org yg niage 2 nk cpt g haji kot.ade ke popia yg die jual isinye cume 3, 4 helai tauge je.pas 2 kulit popianye digulung tebal2..xpatut btul.haa,abang pas ni kalo nk popia,bgtau je.bio ana yg buat kn.puas hati..ambik ko..hehe..kalo aku wat popia,aku ikut resepi mak aku.tumiskn bwng besar & putih yg di blend ngan serbuk lade sulah.gune isi udang yg dicincang,pas2,hiriskan kacang panjang,karot & tauge.kalo ade senggkuang lg sdp.rasekan ngan garam & gule skit,siap.blehlh digulungkan ngan kulit popia mengikut cara masing2..ok,silalah jamu mate..hehehe

Buat xbnyk pn.sekali hadap je dh selesai..

2 ulasan:

  1. gebu nye popia tu
    buat sdiri mmg lg puas ati & jimat kan

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails