Selasa, 14 Julai 2009

Serawe Durian & Pulut..

Lum abis lg cite kt kg ari 2..kali ni cite mak aku wat serawe durian..sblum 2 aku nk cite skit pasal durian kt rmh mak aku ni..sebenonye mak aku xde dusun atau pokok durian yg bnyk mcm kt rmh MIL aku.tp mase aku balik ari 2,xrenti2 aku mkn durian.mcm ade dusun plak.mane xnye,jiran sebelah rmh mak aku ade sebatang je pokok durian kt dpn rmh die.tp,jiran aku 2,xduduk rmh 2.die balik skali sekale je..jd dimusim durian ni,die kate kalo ade durian gugur,sape2 yg dpt,amiklh..jdnye,sbgi jiran yg paling dekat,Alhamdulillah,bile gugur je,adik aku kejo,bile gugur je,mak aku kejo..dengo 2 time die gugur..gedebuk..bunyi die..syok btul..isinye plak 2,masyaallah,sedap sgt2..melekat2 kt lelangit ni kalo mkn..wallah,xtau nk ckplh..memang best..durian free..hehe.
yg jiran mak aku sebelah kiri plak,memang bnyk pokok durian.die pn slalu ngulur durian kt rmh aku..mane xbnyk durian kt rmh..makenye,bile dh bnyk,xtermakanlh plak kn,mak aku pn menserawekan durian2 itu..haa,dh puas cite,jemputlh makan ye..ceduk2 sendiri,layan dirilh ye..hehe...


Serawe Durian & pulut kukus mak aku..siap terhidang..

ni,tengok dekat skit ye...

Wallah,sedap btul tau..mkn kt pondok kompang ayah aku.dengan angin sepoi2 bahase jawe..hehe..mengancam uuu...

2 ulasan:

  1. tu diaaa serawa dia maiii dah.. terguda aiii

    BalasPadam
  2. nakk jugakkkk
    huhuhu sedap nyeeee

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails