Khamis, 9 Julai 2009

Rentetan Balik Kampung...Roti Kacang Merah

Ni lg satu projek aku petang Jumaat lps.masuk je kek aku dlm oven,aku nguli roti ni plak..masuk kali ni dh 2 x aku wat roti ni.dpt idea mase tgk rmh mamafami.mcm2 jenis roti ade kt sane.bile wat sekali dh menjadi,ST aku trus suruh wat lg..bawak balik kampung,katenye..2 yg aku semangat nk wat utk famili aku kt keratong nuu..buat x bnyk.separuh adunan je (saje bg test dulu)2 yg dpt 5 ketul je..jom layan gambo dulu..nnt aku smbg cite lg ..


proses tunggu naik kali kedue..sebelum kebakaran..mcm ulat bulu kan..hehe

Sewaktu proses kebakaran..tgk 2 roti aku dh merekah...

Tadaaa...inilh roti aku yg dh siap utk dimakan..sile2,sape2 nk amiklh ye..jgn rebut2..


sampai je kt rmh mlm 2,trus wat acara potong kek.roti ni masing2 wat xnmpk je.bile smue wat xtau je,aku pn bgtaulh yg roti 2 aku yg buat sendiri..masing2 xcaye.ade ke diorg ckp aku beli roti 2 kt Giant.mak aku ckp kalo roti kt Giant mak xnak.bile dh tau aku wat,barulh diorg mkn roti 2.mak aku siap minta yg inti sardin 2aku kate nnt kite wat ye mak...aku siap bawa balik tepung roti lg sbgi bukti yg aku dh pandai wat roti..hehe.nk tunjuk skill wat roti kat mak.bangge je kn bile dpt wat sesuatu yg selalu beli je..puas rase hati bile kerja tangan kite disukai,terase dihargai..Syukur Alhamdulillah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails